Acele autospeciale Dacia Logan din 2005-2006 au venit buluc într-un moment în care Poliţia Română dispunea de câteva ARO pe la OP, Solenza pe la BIC, Criminalistică şi Vw Vento pe la Rutieră.
Fix înainte să intrăm în EU. Pe de o parte, ca una dintre obligaţiile de bun simţ în vederea aderării, gen Poliţia Română să aibă maşini. Pe de altă parte, fix ca un moment prielnic să nu respectăm nicio obligaţie dintre cele care vor veni după aderare.
Aşa se face că aceste autospeciale Dacia Logan venite înaintea aderării NU AU nici dotările elementare pe care le are aproximativ orice autoturism fabricat pe Terra în anul 2005. Preţurile, însă, au fost colosale, se ştie.

Practic, se cheamă autospeciale Dacia Logan pentru că au girofar şi pentru că sunt acoperite cu autocolante reflectorizante cu Poliţia. Cam cum se cheamă aliment parizerul. Sau mai rău, cum s-ar chema aracetul cremă de brânză.
Ei bine, noile autospeciale Dacia Logan, cele din 2014, 2015, 2016, 2017 nu mai aveau cum să fie chele de tot.
Ar fi fost ele, dar nu mai era voie.

Ba mai mult, au venit inclusiv maşini cu cuşti pe partea din spate a habitaclului, pentru transportul în siguranţă a infractorilor. Hehe. La nivel de dotări, au apărut noutăţi. Noutăţi în raport cu Loganurile din 2005.
În raport cu autospecialele din ţările civilizate, comparaţia ar fi de un păcat de proporţii biblice. Nu există comparaţie, cum nu există comparaţie între calitatea aerului din Bucureşti şi a aerului din Berlin.
La nivel de caroserie, stabilitate şi alţi factori ce ţin de siguranţa efectivă a celor din interiorul deosebitelor autospeciale noi, de fabricaţie recentă, pare că proiectanţii au luat cele mai proaste puncte ale Loganului din 2005 şi, considerând că există o lege a compensaţiei care-şi face efectele pe-ascuns, le-au făcut şi mai proaste. Că acum avem dreq dotări, dă-o-n spanac de caroserie.
Scriu despre aceste mizerii de autospeciale în contextul în care, în ultima vreme, într-un tandem sângeros, dureros şi profund regretabil cu puhoiul generalizat de accidente rutiere din ţara noastră dragă, au început să se contorsioneze şi tot mai multe fiare dintr-ale poliţiei.
Majoritatea colegilor le poreclesc sicrie pe roţi.
Dragi colegi şoferi, ştiu că sună plictisitor. Ştiu şi că ştiţi. Mai ştiu şi că oricum vi se spune des. Dar chiar e nevoie să fiţi atenţi şi egoişti când vine vorba de modul în care interveniţi cu autospeciala în condiţii dificile de rulare pe drumul public.
Un hoţ scăpat astăzi poate însemna un hoţ prins mâine, dacă rămâi întreg, sănătos.
Indiferent de situaţie, integritatea celui care intervine este primordială.